maandag, juli 04, 2005

Slot

Het werd eens tijd dat ik een einde schrijf voor mijn blogspot hé... Maar wat moet ik in godsnaam schrijven... Mijn inspiratie hier in België is blijkbaar serieus minder dan in Kameroen want daar heb ik nooit dit gevoel gehad...

Graag had ik toch wel even volgende personen bedankt:

SOKO JUR!

Ik ben bijna een gediplomeerd Maatschappelijk Werker... Mijn punten waren zéér goed. Nu moet ik enkel nog een grote inspanning doen voor mijn thesis é... Vele vragen nu af wat ik in de toekomst zal doen hé... Tjah... Indien ik dit zelf zou weten é... Er zijn drie keuzes: werk zoeken, verder studeren, terug naar mijn tweede thuis... En voorlopig is het laatste nog het meeste aan het kriebelen... Mijn heimwee is dus nog steeds niet over... Snif snif snif...

Groeten,

Dries



Zowel Afrika als de ontwikkelde wereld zijn beiden verantwoordelijk voor de armoede van Afrika. Corruptie is algemeen verspreid in de regerings - en handelsstructuren van de Afrikaanse landen. Geld dat bedoeld was om infrastructuren aan te leggen en diensten te verlenen, is in de zakken van corrupte functionarissen terecht gekomen. Het is een lange geschiedenis waarin ontwikkelde landen wrede en corrupte militaire regimes in Afrika hebben gesteund en corrupte leiders hebben geholpen. Hun posities kwamen de belangen van de ontwikkelde landen ten goede. De ontwikkelde wereld heeft Afrika lang beschouwd als een soort eigendom, waarvan de natuurlijke rijkdommen zomaar geplunderd konden worden; haar bevolking kon uitgebuit worden door lage lonen te betalen en haar ondernemende geest werd te niet gedaan door de overheersing van de multinationals. Afrika is uitgebuit door machten van binnen en door machten van buiten.

Eerwaarde Heer Dr. Nyansako Ni-Knu, voorzitter van de Afrikaanse Conferentie van Kerken in zijn verklaring over de realiteit van armoede in Afrika. Februari 2005

Comments:
Hey Sylver,

't Is om te zeggen da'k heel fier ben op wat je gepresteerd hebt! (maar dat wist je al).

Voor de allerlaatste keer op je blogspot: OOIEVAAR!
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?