zaterdag, mei 14, 2005

Enkele weetjes:

- Lore, merci voor je brief! Hij is goed aangekomen. Ik ben nog steeds aan het wachten tot je een bericht krijgt uit India dat mijn brief is aangekomen. Ah ja, Liesbeth... Succes met je nieuwe vlam... Ik hoop dat je voldoende invloed zal hebben op je schoonvader want walvisjager is niet echt een schitterend beroep hé... Het is zelfs een verboden beroep want als ik me niet vergis zijn walvissen beschermde diersoorten.
- Ik ben nog steeds 10 kg lichter dan bij mijn vertrek... Het lukt me echt niet om iets bij te winnen.
- Mijn collega Ruth in Ghana heeft tot haar grote spijt vroegtijdig moeten huiswaarts keren. Ze sukkelde reeds een hele tijd met haar gezondheid en het was voor haar beter dat ze huiswaarts keerde voor een Belgische controle. In Ghana had ze reeds enkele ziekenhuizen afgelopen en kreeg zeer zware medicijnen tegen de Malaria. Dit deed geen einde maken aan haar hartklachten, koorts,... In het tropisch ziekenhuis van Antwerpen bleek gisteren dat er geen sprake was van Malaria. Het is nu afwachten op de resultaten van de testen...
In haar situatie zou ik zeker ook overwegen om huiswaarts te keren want je gezondheid gaat boven alles.
- Heb ik al verteld over Wadaraï? Waldaraï is één van de enkele vrouwen die volledig zot verklaard zouden worden in België. Nadat ze verstoten is geweest door haar familie is ze zwanger toegekomen (via een zuster die haar heeft opgevangen). Het kind (Mbassi - 3 jaar) leeft nu ook in de instelling. Voordien had Wadaraï reeds twee kinderen, maar het ene heeft ze in een put gegooid en het andere in het vuur. Is ze een crimineel? Neen, want ze is niet toe rekenings vatbaar. In Kameroen zijn er geen instellingen om zo'n mensen op te vangen. Gelukkig vinden ze een thuis in instellingen als Mouda. Tot grote woede hebben we gisteren, na een bezoek aan het hospitaal, vastgesteld dat ze reeds 4 maanden zwanger is. Wie de vader is, is onbekend. Maar er zijn geruchten dat het iemand is uit Sarmazougouï, een nabijgelegen dorp. Maar niemand kan iets bewijzen. Hetzelfde is Catherinne (alias Nakanka) tegen gekomen. Ze is ook niet goed wijs in haar hoofd en ze is ook reeds 7 maanden zwanger, maar niemand kent de vader. Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Ze zouden die mannen moeten kastreren!
- Deze week en volgende week is er hier een Afrikaanse dame die komt observeren in de groepen van het centrum rehabilitatie en reeducatie. Dit doet ze om ervaring op te doen. Niets bijzonders zo je denken, maar misschien wel als je zou denken dat ze reeds meermaals de 'Ronde van Kameroen' bij het vrouwenwielrennen heeft gewonnen...
- Inge, je zal waarschijnlijk nu beginnen wegsmelten é... Wekelijks passeer ik wel eens via de crèche waar ik dan een tijdje meewerk. Kindjes wassen, pampers (linnen) verversen,... . Ma, ik ben er trouwens zeker van dat je uren zou vertoeven in de crèche als je hier zou geweest zijn!
- Inge, waar blijven trouwens de mailtjes van je leerlingen?

Allé,
Vele groeten,
Dries

Comments:
Hallo aan iedereen die dit leest.
Zondagavond 20 u is Bert veilig en wel toegekomen bij Dries.
Ik kan mij voorstellen dat ze in elkaars armen vlogen .

Geniet nu maar samen van jullie vakantie.

Pa en Ma
 
jaja, Brugge is kampioen, blablabla, volgend jaar degraderen ze...

2 broers op stap in Kameroen... VT4 zal er miskien een reality show inzien. Amuseer jullie daar en tot binnenkort...

Mathias
 
Hey man

Doet da goed é daar!! Morgen heb ik meeting met Ruth, zal blij zijn om haar terug te zien. Nog een kleine maand en dan zie ik je ook terug. Hoeraa!! Maar eerst wat bekomen en weer aanpassen aan dit opgejaagde Belgica.

elev neteorg nav ej edem dilspeorg acnaiB x
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?