donderdag, mei 19, 2005

Bert is aangekomen...

Bert is goed en wel aangekomen zondagavond. Goed en wel is een groot woord want hij was echt wel gekraakt van de reis. Dit is ook normaal want drie dagen reizen in deze omstandigheden is geen grapje.
De maandag hebben we het wat rustig aan gedaan. We zijn in de brousse geweest om de kinderen te gaan zoeken die naar het centrum komen voor een rehabilitatie (Zouzoui en Foulou) en we zijn ook naar een dorpje bij Moutourwa geweest om cement af te leveren want de Fondation is daar bezig met de constructie van een magazijn voor de inwoners van het dorp.
Daarna heb ik het centrum even uitgelegd met al zijn aspecten.
In de namiddag heeft hij wat gerust want de hitte werd hem even te veel. Over welke hitte hij het precies had weet ik niet want het is hier echt fris... ;-)
Dinsdag en woensdag zijn we richting Rhumsike en Waza geweest. Rhumsike had ik voordien al gezien maar het was nog steeds adembenemend. Het landschap is gewoon onvoorstelbaar...
Maar Waza is gewoon de max... We hebben giraffen, antilopen, apen, ... gezien. En zelf zeer uitzonderlijk een leeuw. Olifanten hebben we niet gezien want ze vermoeden dat ze vertrokken zijn richting Tsjaad omdat er daar meer water is. Wat nog indrukwekkender was, was het landschap. Je zit daar in de Savanne en nu is er niets. Het is de woestijn en in de verste verte is er niets te merken van een beschaving. Indien we daar onze reserveband hadden verloren, dan zouden we toch even in de problemen zitten. De droogte was echt opvallend. Het blijft me dus nog steeds een wonder hoe mensen erin slagen om in zo'n krukdroge gebieden te overleven.

Allé, ik zal jullie laten want ik heb heel wat werk om mijn evaluatieformulier door te sturen. Mijn evaluatie was trouwens schitterend...

Vele groeten,
Tot ziens!!!


Ah ja, zondagmorgen vertrekken we richting het zuiden...

Comments:
hei dries,
naar k hoor wast park schitterd?
ik hoop t van harte
want misschien kom ik daar ook wel naartoe waaien he!
maar ik veneem alles wel als je terug bent
veel plezier daar samen int zonnetje
en ik kijk al uit naar je terugkomst!!!
groetjes, veerle
 
Dag Bert en Dries,

Blijkbaar is het daar nogal heeeeet hé!! Ah Dries, wij zijn blij dat je evaluatie schitterend was! Geniet beide van de trektocht doorheen Kameroen en tot ziens…
Groetjes, Fam. Ingelbeen
 
Bert en Dries,

groetjes vanwege de enige nog niet verloren zoon. Ik zal mijn pluk hebben om ma haar moedergevoel niet te veel te laten wegkwijnen, trek het niet te lang én mis zeker niet van dag om jullie vliegtuig te nemen, hé bert ! Groetjes,

Stijn
 
Shit, der is 27/05 een optreden van Sylver in JABBEKE! Als je thuis was geweest, had ik de eerste rij gereserveerd en VIP-cards willen bemachtigen :-) Stel je voor. Zij konden ons eigen voorprogramma verzorgen dan.

Ooievaar

ps: lang niets meer van nji... gehoord, zou hij z'n baan in de keehtoilbib kwijt zijn
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?