zaterdag, april 09, 2005

Remmen!

Hallo,

Ik ben voor het moment in Maroua omdat ik straks richting Nguetchewé vertrek om een bezoekje te brengen aan zuster Lea! Om 14u à 15u moet ik aan de procuren zijn...
Normaal gezien ging ik nog inkopen gaan doen met Godelieve, maar alles op de grote markt is gesloten. Dit is zeer verwonderlijk... Waarom? De plaatselijke overheid heeft de taxen opgeslaan voor de winkels. Ze moeten nu elke dag 8000 CFA betalen, voordien was het 3000 CFA. Dit is ontzettend veel! Voor sommige winkeltjes is dit geen probleem, maar voor anderen is dit een ramp! Uit protest hebben ze alles gesloten. Maar als je de baas van de winkel waar je moet zijn een beetje kent, kan je gerust iets kopen...

Gisteren was het even paniek... Ik was vertrokken met de witte toyota naar Maroua met alle jongeren die in Mouda blijven tijdens de congé om naar het zwembad te gaan. Aangekomen in Maroua merkte ik plots dat de remmen niet meer werkten. Om te stoppen heb ik maar de handrem gebruikt en heb ik aan 10 km per uur verder gereden tot aan het zwembad. Daar heb ik Giacamo gebeld die met een andere auto is gekomen! Het was dus wel even schrikken... Ik had reeds een probleempje gemerkt toen ik vertrokken was, maar dit was vergelijkbaar met de probleempjes die ik ervaarde met mijn Opel Kadet! Niet erg dus... Maar opeens moeten remmen en merken dat je remmen niet werken is toch een ervaring die ik niet meer wil meemaken...

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?