zaterdag, april 30, 2005

De koudegolf was van korte duur!

Hello,

Alles gaat zéér goed met me... Nog twee weken en mijn stage zit erop... Ik heb dan 14 weken stage gelopen. Het is iets minder dan de anderen maar mijn werk was 7 op 7, 24u op 24u!
Gisterenavond heb ik zo een gesprek gehad met een man tot 21u. Zijn kind is bij ons voor een observatie van twee weken. Tijdens die twee weken moet er iemand bij het kind blijven om voor het eten te zorgen,... Dit was de moeder maar de moeder had er niets anders op gevonden om in een Bielbiel bar (de plaatselijke "wijn") haar zat te gaan drinken met het kind op haar rug en dit juist op het moment dat de vader op bezoek kwam om miel te brengen.
Hij was ontzettend kwaad (en ook een beetje dronken) en wou onmiddelijk met kind en vrouw terug keren... Emmanuel en ik hebben er alles aan gedaan om zijn gedachten te veranderen, maar tevergeefs. Hij ging onmiddelijk naar huis om daar een echtscheiding aan te vragen. Wat er met zijn kind zou gebeuren kon hem blijkbaar niet schelen. Hij gelooft in God, maar het woord "sorry" kent hij dan weeral niet...
Het gaf me echt geen goed gevoel. Arm kind, arme vrouw... Maar ik moet hem wel een stuk gelijk geven want zijn vrouw had niet moeten vertrekken naar die Bielbiel bar (en zeggen tegen de mensen in de Fondation dat ze om hout ging)...

Omdat ik leef in de Fondation ben ik dus steeds beschikbaar. Zo werd ik overlaatst nog eens uit mijn bed geroepen om naar het hospitaal te rijden...
Je hoort me zeker niet klagen... Intense ervaringen beleven is iets waar ik van hou en daar ontbreekt het er zeker niet aan...

Groeten,
Dries

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?