vrijdag, maart 11, 2005

Vlaamse Club

Gisterenavond was het Vlaamse Club! Alle Vlamingen van Mora – Mokolo – Maroua waren aanwezig. Het etentje was in het huis van Jos in Maroua! Amaai, wat een huis! De inhoud ervan is groot te vergelijken met het museum in Tervuren. Er staat daar voor een gigantisch kapitaal volgens mij. We hebben frieten met stovers gegeten en dit was toch wel mijn beste maaltijd tot nu toe in Kameroen.
Wie was er allemaal aanwezig:
Jos – Hij werkt voor het project om een waterleiding te leggen van Maroua naar Mokolo. Hij had enkele uren voor de Vlaamse Club nog een afspraak bij de gouverneur (een vriendje van Paul Biya die dus ook probeert zijn zakken te vullen) om het bezoek van de eerste minister (nog een vriendje van Paul Biya) voor te bereiden om de waterleiding plechtig te openen.
Filip - Filip had zijn Nigeriaanse vrouw en zijn vier maand oude zoontje mee. Filip geeft les in Mokolo.
Tom – Tom werkt samen met Jos voor de waterleiding van Maroua naar Mokolo.
Frans – Is de econoom van in de procure.
Lea – Lea is zuster in Nguetchewe (vlakbij Mora), eigenlijk is het via haar dat ik hier in Kameroen ben geraakt. Vrienden van mijn ouders (Luc en Marcella, en Monique) kennen haar en zijn enkele jaren terug bij haar in Nguetchewe op bezoek geweest. Daar hebben ze in contact gekomen met Frans die me verder heeft geholpen richting Fondation Bethleem.
Theo – Theo is reeds het langste in Kameroen. Maar liefst meer dan 40 jaar! Hij is priester en werkt in Gazawa (tussen Maroua en Mokolo).
Jan – Jan werkt vlak tegen Nguetchewe. Hij is ook een priester.
En mezelf! Zo talrijk zijn de Vlamingen dus niet é!
Het was een zeer gezellige avond maar ik was blij dat ik mijn bed zag in de procure want ik was doodmoe! Het was ook eens leuk om enkele mensen te ontmoeten waar ik al veel van gehoord had. Ik hoop dan ook dat ik hen zeker nog eens zal terug zien!

Groeten,
Dries

Comments:
Hoihoihoi,
Mercietjes voor de vele info. Ik hoop dat ik geen malaria zal krijgen of drie weken lam zal zijn van de warmte. Zal beginnen oefenen en in de oven kruipen bij mijn pizza. Tamusement nog en een dikke kus. BERT
(Hoe zeg je eigenlijk goeiendag in de lokale taal???)
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?