donderdag, maart 10, 2005

Fête de la Femme

Dinsdag 8 maart was het dus Vrouwendag! Alle vrouwen kwamen in hun nieuw aangekocht kleedje naar het werk. Echt leuk om te zien! Zelfs Asymiké was bijzonder mooi gekleed, maar na enkele uren had hij zijn mooie kleertjes al vol gekwijld… Er was een défilé (noem het eerder een wandeltochtje) van Mouda tot in Mousourtouk maar dit heb ik niet gezien omdat ik weg was naar een schooltje om eens een les bij te wonen. Het onderwijssysteem in Kameroen is iets speciaals hoor, maar indien ze meer middelen zouden hebben (bijvoorbeeld een kaart van Afrika), zou alles een stuk gemakkelijker gaan. Er wordt les gegeven in 4 gebouwen: 2 bouwvallige gebouwen die het dorp heeft gekregen van de overheid en 2 mooie en grote gebouwen die Fondation Bethleem gebouwd heeft voor het dorp.
De hele dag was nogal hectisch! Speciaal voor de Vrouwendag kregen de kinderen rijst met vlees. ’s Avonds had Doedoe een feestje georganiseerd in de Survoltage. Ik had me daarvoor ingeschreven (2000 CFA). Voor deze prijs kregen we geroosterde vis, brood, een mega pikant sausje en 2 biertjes! Het feestje draaide uit op een “fuifje”! De songs kende ik reeds bijna van buiten omdat ze waarschijnlijk maar 4 cd’s hebben in de Survoltage. Het was echt een zalig feestje die wel eens uit de hand zou kunnen lopen! Daarom besloot ik tegen 12u naar mijn bedje te gaan omdat ik me nog steeds niet 100% voelde! Om 4u ben ik wakker geworden en de muziek was nog steeds aan het spelen en Andreas (Duitser waarmee ik samen woon) was nog niet thuisgekomen.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?