dinsdag, februari 22, 2005

Het is hier echt om te bakken!

Gezocht: hangmat! Ik ben op zoek naar een hangmat om buiten te kunnen slapen. Ik kan het hier perfect ophangen. Ik hoop dat ik dan eindelijk eens deftig kan doorslapen zonder wakker te worden. Ik moet niet inzitten met de muskieten want tijdens het droogseizoen zijn er geen! Overdag lopen de temperaturen op naar meer dan 40° en ’s nachts zakt het tot ongeveer 30°! En blijkbaar verergert het nog in Maart en April… Er staan me dus nog mooie tijden te wachten… Zelf met een deftige ventilator wordt ik gemiddeld 4 maal wakker per nacht omdat het te warm is!
Een douche nemen om af te koelen is ook niet optimaal want het water is ongeveer ook 30 à 40°!
Die hitte heeft ook een invloed op het werk hier (niet enkel van mij maar van iedereen)! In de voormiddag kan iedereen goed (volgens de Kameroenese normen) doorwerken maar in de namiddag gaat alles er veel rustiger aan toe en gebeurt het wel eens dat je een half uur in slaap valt!
Vrijdag zijn er hier twee Italiaanse dokters gearriveerd om enkele (23!) operaties in het ziekenhuis van Maroua te doen bij de kinderen met een handicap uit Mouda en omstreken! Dit zorgt hier voor een extra chaos waar ik niet echt aan uitgeraakt!
Ik ben gisteren uitgenodigd door Carla (de Nederlandse) in haar huisje om iets te gaan eten! Amaai, wat een kooktalent! Molly (de Amerikaanse die in het gezondheidscentrum van Mouda werkt) kan er van meespreken! Ben echt blij om eens de kans te hebben om Nederlands (of Engels) te spreken!

Ik zal jullie laten!
Tot de volgende keer

Comments:
Nou Dries, ik ben blij dat je ook eens hebt mogen genieten van de kookkunsten van Carla. Ik gok dat ze pizza heeft gemaakt en anders een heerlijke pasta, heb je haar eigen gebakken brood al geproefd?
Ik hoop dat je snel opknapt van de malaria en dat de hitte je ook niet teveel wordt. Veel succes op je stage en doe iedereen de groeten van mij. Groeten Janny de Greef
 
driesje
fre en ik hebben ooit eens een hangmat gekregen voor samen... nu ligt deze bij mij en ik wil je die met plezier laten gebruiken tijdens je stage
alleen denk ik dat je beter daar zelf eentje kan sjorren dan dat te laten opsturen...
maar als je dat echt wil, dan gaan we dat doen voor je!
stel t daar nog wel en veel beterschap!!!
dikke kus van veer
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?