zaterdag, februari 26, 2005

Bertje, enkele tips:

Neem geen slaapzak mee maar enkel een laken!

Gebruik genoeg insectenspray op de trein!

Neem geen pull mee!

Als je geld wisselt (ik zal je nog zeggen of je veel geld moet meenemen want ik denk dat ik hier nog massa’s geld liggen heb) in de Maison de Scheut vraag zeker enkele munten en kleinere briefjes (500, 1000 en 2000) want niemand kan terug geven van 10000! Want 10000 is ongeveer een derde van een maandwedde! Ik zal straks in de problemen zitten omdat ik enkel een briefje van 10000 heb en ze kunnen hier zeker niet terug geven in het internetcafé...

Neem zeker een zaklamp mee want ’s nachts kan je wel eens een slang tegen komen! Ik heb er nog geen gezien maar blijkbaar zitten er hier wel (zeker als het regenseizoen eraan komt).

Het is erg om dit te zeggen maar het is de realiteit: vertrouw niemand 100 % want bijna iedereen is uit op je geld of ze willen samen met je mee naar Europa. Het heeft me echt een rotgevoel, maar het is zo!

...

Comments:
Dag Dries,
Judith (mijn Kameroense vriendin die nu in Brussel woont) heeft mij gebeld. Ze heeft haar vriend (waar ik jou al eens eerder over sprak) getelefoneerd. Hij woont dichtbij Maroua. Hij heet Moussa Souley en hij wil wel eens afspreken met jou. Zijn telefoonnummer is 755 19 29. Je ziet wel of het er van komt.
Dries, jouw wekelijkse berichten zijn kweetniehoetof.
't beste daar é!
Nathalie
Dag Dries, hier tante Annie. Ja, dat wou ik u ook zeggen dat jou berichten heel leuk zijn om onze nieuwsgierigheid naar jou in Kameroen te voldoen.
Zeg Dries hou je gezond hé, jou laatste bericht deed me schrikken.
PS Nathalie heeft me geholpen om dit bericht door te zenden.
Groetjes en het beste.
 
Dries,

Help mij uit de nood ... Ma en Inge blijven maar zagen achter een foto'tje van een klein negertje! Doe de groeten aan de muggen, ... De oplossing: stekt weere!

groeten,

uw broeder
 
hellow,

om je w-vlaams wat te updaten: kzien ier ook were wi. Zeg die brief dank ant schrievn zien is lik u bitje uut de hand ant loopn, kzitn al an 4 cursusbladjes (voor en achterkant) en ken nog nie gedoan met m'n parlé...zeg, 't is toopn daj nie te vele last mi mag en van het ziek zien é moat, kzoen nie wiln dajje genot doar oender lijdt! Via deze de groetjes aan je ouders (Riet van corsica) en aan al de mensen dat ik eventueel ken. Da grondplan is superdemax vint! tof daj da ier derbie geplooid et.
Ooievaar

Riet alias B-anca
 
Hallo Dries,
blij dat je weer beter bent. Zoals zovelen genieten wij ook wekelijks van je avonturen in Kameroen. Echt leuk om te lezen!!! We wilden je ook laten weten dat je hier in Brugge de ideale afkoeling kan vinden nl wel 10 cm sneeuw! 't is wel leuk, zeker voor de kids, maar wij beginnen naar de warmte te verlangen.
Stel het nog goed daar, en we kijken uit naar je volgende verslag! Groetjes, Jurgen, Catherine, Lennert, Dieuwke en Bauke
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?