zondag, februari 20, 2005

+ 237 741 57 76

Hallo,

Hoe gaat het daar in België? Als ik het goed verstaan heb, maar ik denk van niet, was er gisteren een zéér grote anti Bush betoging in Brussel? Zalig!

Ik heb sinds kort een gsm nummer hier in Kameroen! + 237 741 57 76 Het is wel onmogelijk om berichten te sturen! Je kan me natuurlijk ook bereiken via dries_aelter@yahoo.fr . Ik wil nu al reeds de mensen bedanken die al gemaild hebben maar ik wil ook mijn excuses aanbieden omdat het bijna onmogelijk is om iedereen te antwoorden... Internet werkt hier ontzettend traag!

Deze week is tamelijk rustig verlopen...
Begin deze week heb ik een briefje gekregen van Zuster Lea uit Nguetchewe met een dankwoordje voor de brieven, de agenda's en de balpennen die ik uit België voor haar mee nam! Ze heeft me alvast uitgenodigd om een bezoekje te brengen!
Ondertussen is Brandstoffen DEWITTE ook al bekend in Noord Kameroen! Nog geen telefoontje gekregen om te leveren? Zorg dan alvast maar voor een zéér stevige vrachtwagen want de "wegen" zijn hier verschrikkelijk (of misschien zijn we teveel gewend é) Ik deel de balpennen uit als ik een dorpje passeer of ik geef er enkelen aan de meester van de school!
Woensdagmiddag ben ik samen met Stefano naar Mindif geweest! Dit is de plek waar de Chinezen aan het boren zijn! Amaai, wat een tijdsrovend werkje! Ze hadden reeds 24 meter diep geboord en nog geen water gevonden! Van de techniek verstond ik wel weinig... ;-) Stefano heeft nog niet zijn internationaal rijbewijs en hij had gevraagt of ik zou kunnen rijden... Mijn stageleider vond het geen probleem dat ik er eventjes niet was... Jaja... Naico, vanaf heden kan ik dus ook zeggen dat ik met een 4X4 door de savanne heb gereden é... ;-) Echt wel een leuke ervaring... Eerst de N1 overwonnen met al zijn putten en erna de aarden weggetjes (piste)...

Op mijn stage loopt alles ook zeer vlot: Ik heb wel het gevoel dat ze hier ontzettend traag werken. Dit komt omdat wij in de 'time is money' maatschappij leven... Het werk dat zij hier verrichten in een week tijd, verrichten wij waarschijnlijk in 2 dagen... Alles gaat er hier zeer rustig aan toe! De normale uren zijn van 8u30 tot 13u en van 14u tot 15u30! Maar erna kan ik me gerust nog bezig houden in de leefgroepen of met lessen voor de leerlingen van CFAM!

Gisteren ben ik samen met Catherinne, een collega, naar Maroua geweest om kleren te kopen en om mijn mails te checken! Ik had gevraagd aan Catherinne om met me mee te gaan anders zouden ze waarschijnlijk 4 keer zoveel gevraagd hebben aan me omdat ik blank was...
Ik heb 2 hemden en 2 broeken gekocht! Echt wel leuk... Mails checken zat er niet in omdat de elektriciteit in Maroua en omstreken was uitgevallen... We zijn dan maar terug gekeerd... In Mouda was er ook geen elektriciteit en die dag was het ongeveer 50°! Ik viel bijna flauw van de hitte!

Allé,
Tot de volgende keer!
Groeten,
Dries

Comments:
Dries,

We hebben de foto op users gezet op zondag 20 februari om 17 uur.

Het is een mooie foto.

Groetjes van ma en pa
 
Dries,

Als je binnen een paar weken een witte opel astra zien passeren ginder in kameroen, is de kans groot dat het de onze is. Het beestje heeft er na 14 jaar dienst naar Belgische normen de brui aan gegeven. We hebben er nog wat geld voor gekregen voor "den export"!

groetjes,

uw broeder
 
Driezie, k heb uw ouders gemeld dat alles goe gaat daar. Merci voort telefoontje, k was echt verrast. Gegroet, Diederik (bekend van Los Patatos)
 
Hoihoihoi,
betoging was maandagavond, ben geweest maar er was niet zo veel volk (ongeveer 3500 man). Er zijn wel enkele eieren gesmeten maar heb daar niets van gemerkt.
KUS andere broere
 
Even ter verduidelijking, is dat een gsm-nummer van in Kameroen en wij kunnen sturen naar jou maar nie omgekeerd?

Zoiets zou't moeten zijn hé..
Ben al bezig aan je brief hoor :-)
Heb Njitram gezien vandaag, ik kon nie meer!!! Moest direct aan jou denken natuurlijk.

Riet alias B-anca
 
Tof, ik mag achter die knappe Riet van op dat etentje voor de Slovenië reis mijn berichtje plaatsen.
Ik heb via Diederik de groeten ontvangen Dries. Hopelijk heb je mijn mailtje al kunnen ontvangen.

Laatste up-to-dates van KSA:
De reuzespelen komen in orde.
Dak van VKSJ is eraf gewaaid.
Fuif is geslaagd (406 man).
Bar draait.
Jij doet volgend jaar de nieuwe functie: "Vuilniszaksorteerster".

Hou je goed,
Fré x
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?